Tagarchief: Keuze

Hudsucker proxy; prijsmechanisme, vraagfactoren en hypes

De film Hudsucker proxy is een komische film van de gebroeders Coen uit 1994 over het bedrijf Hudsucker Industries. Deze clip laat mooi zien dat de prijs bij lange na niet de enige factor is die de consumentenvraag naar een … Lees verder

Geplaatst in Markt, Ruil, schaarste | Getagged , , , , , | Reacties uitgeschakeld voor Hudsucker proxy; prijsmechanisme, vraagfactoren en hypes

Wat Kleuren ons vertellen over de Merken

Duizenden bedrijven presenteren zich dagelijks met hun eigen unieke logo’s. Ook het meest simpele logo is ontworpen door kunstenaars die van het ontwerpen een beroep maken en daarvan kunnen leven. Eén van de belangrijke aspecten van de logo’s waarmee kleine … Lees verder

Geplaatst in Markt, Ruil | Getagged , , , | Reacties uitgeschakeld voor Wat Kleuren ons vertellen over de Merken

Theo Maassen – Blokjes kaas en schaarste

Theo Maassen laat op zijn wanhopig grappige wijze, het probleem zien van onze overvloed; de veelheid aan keuzes die we moeten maken. “Vroeger waren er maar twee soorten chips, Nu zijn er tientalle”…” “We komen tekort aan schaarste”, zegt hij. … Lees verder

Geplaatst in schaarste | Getagged | Reacties uitgeschakeld voor Theo Maassen – Blokjes kaas en schaarste

Had je tien miljoen..

Samson en Gert zingen al jaren het lied:”Had je tien miljoen” 1. Welk aantwoord geef jij op de vraag van Samson en Gert 2. Welke begrippen herken je in dit lied? Schaarste Keuzes maken Alternatieve aanwendbaarheid Inflatie

Geplaatst in schaarste | Getagged , | Reacties uitgeschakeld voor Had je tien miljoen..