Twitter en Facebook vergeleken


“Just setting up my twttr” – dat waren de woorden die Jack Dorsey, de oprichter en algemeen directeur van Twitter, tien jaar geleden twitterde, waarmee hij een nieuw Sociaal Media succes begon. Twitter, met zijn eenvoud en unieke 140-tekens beperking, raakte een gevoelige snaar en vond alras een grote schare fans. In 2011 ging Twitter over de 100-millioen gebruikers en eind 2013 ging het bedrijf met veel publicieit aandelen uitgeven.

Alles ging goed in het Twitter universum, maar kort na de succesvolle beursgang keerde het publieksgevoel in zijn tegendeel. De groei van Twitter stagneerde en al snel begon het bedrijf verlies te maken. In 2015 daalden de aandelenkoersen van Twitter en zijn sindsdien blijven dalen. In tegenstelling tot eerdere verwachtingen werd steeds duidelijker dat Twitter geen tweede Facebook is en waarschijnlijk ook nooit zal worden.
Toen Facebook zijn tiende verjaardag vierde, iets meer dan twee jaar geleden, was het bedrijf veel groter dan twitter in alle opzichten. Hieronder zie je de samenvattende vergelijking van het 10 jaar oude Twitter en het 10 jaar oude Facebook. omzet, winst en marktwaarde (de beurswaarde van alle geplaatste aandelen samen).
Meer info op statista.com
twitter_facebook_10_years_n

Dit bericht is geplaatst in Goede Tijden SLechte Tijden, Markt met de tags , , , , . Bookmark de permalink.